Przepiękny Wrocław z superkomputerem BEM-em w tle … kolejna wyprawa Robotomaniaków.

Kiedy prawie rok temu zwiedzaliśmy Centrum Technologii ICM Uniwersytetu Warszawskiego (najnowocześniejszy ośrodek DATA SCIENCE  w Europie Środkowej w którym znajdują się superkomputery OKEANOS i ENIGMA) postanowiliśmy, że co roku będziemy odwiedzać miejsca w których pracują najwydajniejsze komputery w Polsce. W roku 2018 wybraliśmy Stolicę Dolnego Śląska oraz Centrum Sieciowo – Superkomputerowe zlokalizowane przy Politechnice Wrocławskiej.

Dzień pierwszy – środa (24.01.2018 r.)

Z Łowicza wyruszyliśmy punktualnie o godzinie 7.00. Pogoda i humory dopisywały od samego rana. Pierwszym punktem wycieczki był wrocławski ogród zoologiczny, który posiada największą w Polsce liczbę gatunków zwierząt. Najwięcej emocji wzbudziło zwiedzanie Afrykarium. Jest to pierwsze w Polsce oceanarium i jedyne na świecie prezentujące faunę jednego kontynentu. Kompleks obejmujący prawie 1,5 ha, gdzie w 21 basenach i akwariach mieszka około 5 000 zwierząt prezentujących niemal 300 gatunków. Mieszkają w nim głównie ryby, ale my spotkaliśmy również hipopotamy, pingwiny, krokodyle, mrówniki, golce i wolno fruwające ptaki.

Po sytym obiedzie przyszedł czas na Hydropolis – ultranowoczesne centrum wiedzy o wodzie. To kolejna atrakcja na mapie Wrocławia, której nie mogło zabraknąć w planie naszej wycieczki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia projekcji na ekranie 360 stopni opowiadającej o powstaniu wody na Ziemi. Następnie podążając wzdłuż zamkniętego w podłodze strumienia wody, przechodziliśmy przez kolejne strefy, poświęcone m.in. tajemnicom, jakie kryją w sobie głębiny, życiu tętniącemu w oceanach czy inżynierii wodnej. Naszej uwadze nie umknęła również jedyna na świecie replika batyskafu Trieste, który w 1960 roku zanurzył się do Rowu Mariańskiego oraz wykonana z akrylu kopia rzeźby „Dawid” Michała Anioła, symbolizująca, że człowiek w dużej mierze składa się z wody.

Późnym wieczorem, zmęczeni i głodni przystąpiliśmy do przygotowywania kolacji po której udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Dzień drugi – czwartek (25.01.2018r.)

Dzień drugi to powtórka z historii. Po pysznym śniadaniu, wyruszyliśmy na potkanie z wrocławskim przewodnikiem PTTK – Panią …………, która pokazała nam

Pomimo zmęczenia szybko rozpakowaliśmy bagaże, odświeżyliśmy się i wyruszyliśmy na wieczorny spacer po Wrocławiu. Zwiedzając przepiękne wrocławskie uliczki dotarliśmy do Multikina gdzie obejrzeliśmy film Jumanji: Przygoda w dżungli. Po filmie zjedliśmy szybką, zdrową i dietetyczną kolację w KFC i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.